با توجه به پیشرفت روز افزون علم بازاریابی اینترنتی شاهد رشد بی سابقه در صنعت بازاریابی بوده ایم و در این بازار آشفته سئو و بهینه سازی هم جای خود را در بازاریابی و تجارت الکترونیک پیدا کرده و هر روز هم در حال پیشرفت هست و لایه های مختلف بهینه سازی سایت قابل مشاهده می شود .
هر ساله سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو تکمیل تر می شود و این امر باعث شده تا همه فعالان در این زمینه و مدیران سایت برای افزایش میزان رضایت از تجارت خود با آن بروز شوند و همچنین باعث پیچیده تر شدن این علم می شود و بهینه سازی سایت به یک میدان استراتژیک بازاریابی تبدیل شده است و در این مقاله ما به 5 تکنیک ضروریه که حتما باید در بهینه سازی سایت خود ار این 5 مورد استفاده کنیم اشاره خواهیم کرد و ناگفته نمابند که تمامی مواردی که گفته می شود شاید در گذشته هم استفاده می شد اما در سال 2015 استفاده آن ضروری شده و اجباری در کار ایجاد کرده است .
- عناوین و کلمات استفاده شده :
از ابتدای پیدایش سئو و بهینه سازی گفته شده که عنوان ها نقش بسیار مهمی در روند پیشرفت سایت دارند اما خیلی کم شاهد استفاده مناسب از این ابزار ضروری بوده ایم و بی شک همه ما خود را به عنوان یک فرد متخصص در این زمینه می دانیم اما مشکل اساسی بیشتر مدیران سایت این مورد بسیار مهم می باشد و معمولا هم به اهمیت آن دقت کافی نداریم .
در مطالب قبلی سایت به اهمیت عنوان ها و تیترها اشاره شده و امروز هم دوباره تکرار می کنیم و خط سبزی به این مورد می کشیم تا بیشتر مورد توجه قرار گیرد .
در کل دنیا هر روز به تعداد نامحدود محتوا تولید می شود و تنها افرادی در این رقابت سرسام آورد موفق خواهد بود که نسبت به بقیه متفاوت تر اقدام کند و توصیه ما استفاده از کلمات کلیدی دقیق در محتوا و هدفمند تر است .
- آنالیز رقابت و رقیبان سایت :
امروزه تعداد سایت ها رو به بی نهایت هست و زمانی که تصمیم به راه اندازی سایتی داریم حتما باید رقیبان و رقابت سایت چک بشه و لیستی از رقیبان سایت داشته باشیم و کامل آنالیز از این سایت ها و تمامی عملکرد های آنها داشته باشیم .
به عنوان مثال ما تصمیم به راه اندازی سایتی در زمینه فروش لپ تاپ داریم و یک هاست و دامنه میخواهیم به جنگ یک سایت با سابقه 5 سال برویم و هیچ آنالیزی از رقیبان نداریم و بسیار هم تلاش می کنیم که از سایت 5 ساله ای که رقیب ما محسوب می شود رقابت کنیم و حتی رتبه بالاتری از این سایت داشته باشیم .
اولین قدمی که باید برداریم آنالیز رقابت و رقیبان هست که باید لیستی از رقیبان تهیه کرده و عملکرد آنها از جمله تولید محتوا ، لینک بیلدینگ ، نوع طراجی و موارد دیگری را در نظر داشته باشیم و هم تراز با آنها فعالیت کنیم تا رتبه مناسبی دریافت کنیم .
- بازدید کننده هدفمند :
معمولا گفته می شود که هر چیزی به اندازه خوب و مفید است که در زمینه بازدید هم اینگونه صدق می کند ، ما نیازی به بازدید چند صد هزار نفری نداریم ما فقط به تعدادی بازدید واقعی و بازدید کننده مفید و هدفمند نیاز داریم .
اگر سایت ما روزانه بالای 50 هزار آی پی بازدید کننده دارد و هر آی پی بیشتر از 3 ثانیه داخل سایت ما نمی ماند و فورا از سایت خارج می شود هیچ تاثیر مثبتی در سایت ما نخواهد داشت و بازدید کننده هدفمند ما نخواهد بود .
تنها راه موفقیت این است که به جای تلاش برای جذب موتور جستجو تلاش کنیم برای کاربران و اگر این پروسه به صورت کامل و حرفه ای انجام شود موتور جستجو هم به سمت ما خواهد آمد و بازدید کننده هدفمند و موثر هم خواهد آورد .
- تولید محتوای هدفمند :
در مطالب و مباحث قبلی گفته شده که محتوا پادشاه است و به زبان ساده تر می شود گفت محتوا هم پادشاه است و هم پادشاه نیست و بستگی به شرایط سایت خواهد داشت .
پس فقط و فقط روی بحث محتوا تمرکز نکنید و سعی کنید تمامی موارد سئو را انجام داده و محتوا که یک ابزار قدرتمند در بهینه سازی است را در الویت بیشتر قرار دهید و به صورت کاملا حرفه ای و اختصاصی تولید کنید .
- لینک سازی و شبکه های اجتماعی :
لینک سازی یا لینک بیلدینگ یکی از بحث های شیرین و بسیار حساس در زمینه بهینه سازی سایت است که در مطالب قبلی به آن اشاره شده و لازم به ذکر است که در این مطلب هم به آن اشاره ای شود .
داخل ایران لینک سازی به فساد کشیده شده و چون تمامی سایت های فارسی از این روش برای لینک سازی استفاده می کنند باعث شده تا به یک روال معمولی و حتی استاندارد هم تبدیل شود .
زمانی که حرف از لینک سازی می شود تنها روشی به که ذهن می رسد خرید بک لینک از سایت های رنک دار است و با کلی هزینه های بالا سعی در بهینه سازی و لینک سازی سایت خود داریم .
در بیشتر مواقع خرید لینک راه کار مناسبی است و می تواند بهترین نتیجه را در بر داشته باشد اما معایبی هم دارد که در مقابل مزایای آن بسیار خطر ناک و کمر شکن است که در ادامه توضیحات به آن اشاره خواهیم کرد .
اگر ما توان پرداخت هزینه دائمی لینک های خریداری شده را داشته باشیم بهترین گزینه برای لینک سازی خرید بک لینک است ، اما در بیشتر مواقع لینک های پولی را ماهانه یا نهایتا سه ماهه خرید میکنیم و بعد از مدتی امکان تامین هزینه آن ها را نداریم یا سایتی که لینک گرفته شده را فراموش می کنیم و ماه های بعدی تمدید نمی شوند و لینک ما از سایت حذف می شود .
جمله کوتاه “لینک ما از سایت حذف می شود” یک جمله 6 کلمه ای است که خیلی ساده می شود گفت و رد شد اما در آینده خسارات جبران ناپذیری خواهد داشت .
یک توصیه بسیار مهم و خطرناک این است که اگر لینکی خرید می کنید حتما بلند مدت و در ماه های بعد هم تمدید شود و یا به صورت دائمی یاشد .
سایت های رایگان زیادی وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید لینک دائمی رایگان دریافت کنید که هم باعث افزایش بازدید و هم بک لینک رایگان به حساب می آیند و نیازی به پرداخت هزینه ندارند که متناسب با حوزه فعالیت خود باید لیستی از این نوع سایت ها جمع آوری کنید و بهترین استفاده را داشته باشید .
شبکه های اجتماعی از ارزش و امتیاز خاصی نزد موتورهای جستجو و مهمتر از همه گوگل دارند که هم باعث محبوبیت سایت ، افزایش بازدید کننده هدفمند و همچنین نوعی بک لینک محسوب می شوند که حتما از این نوع سایت ها استفاده کرده و برای سایت خود امتیاز جذب کنید که در بلند مدت باعث پیشرفت شدید سایت می شود و محبوبیت خاصی برای سایت شما خواهد داد .
تعداد بازديد : 80
موضوع: سئو و بهینه سازی ,
برچسب ها : جدیدترین تکنیک های سئو , تکنیک های سئو در سال 2015 , تکنیک های مورد نیاز سئو ,